Polecenie zapłaty – wygoda, terminowość i bezpieczeństwo

Utworzono: 30-12-2015

Polecenie zapłaty to nowoczesna forma płatności, dzięki której nie trzeba pamiętać o terminach i poświęcać czasu na wizyty w banku lub na poczcie. Dzięki kilku prostym krokom, kwota należna za usługi jest przekazywana automatycznie. Taka forma płatności znacznie ułatwia i usprawnia regulowanie rachunków.

Jak to działa?

Cały proces jest bardzo prosty: gdy nadchodzi dzień, w którym trzeba zapłacić za usługi, nasz zakład pobiera z rachunku klienta należną kwotę. Dzięki temu, nie musisz pamiętać o terminach zapłaty, tracić czasu na stanie w kolejce w banku lub na poczcie. Każdorazowo i bez dodatkowych kosztów należność „realizuje się sama”. W zdecydowanej większości banków polecenie zapłaty nic nie kosztuje. Należy jednak pamiętać, że w przypadku braku wystarczających środków na rachunku bankowym, usługa nie zostanie zrealizowana.

Czy warto? Zalety polecenia zapłaty

Polecenie zapłaty to duże ułatwienie, które nie tylko wyklucza ryzyko naliczania odsetek w przypadku zalegania z płatnością, ale jest również w pełni bezpieczne. To, czy działa poprawnie, jest regulowane przez sam bank. Ta wygodna forma płatności to gwarancja terminowości i bezpieczeństwa. Zakład pobiera z rachunku tylko i wyłącznie kwotę zawartą w fakturze. Jeśli jednak kwota ta budziłaby wątpliwości klienta, zawsze może ją zareklamować.

Co muszę zrobić, aby uruchomić polecenie zapłaty?

Klient wypełnia formularz „Zgoda na obciążanie rachunku” , w którym wpisuje swoje dane oraz numer konta bankowego. Wypełniony formularz składa w Biurze Obsługi Klienta lub przesyła na nasz adres. Po wykonaniu tych czynności, 14 dni od otrzymania pisma, polecenie zapłaty jest aktywowane. Zgodę można odwołać w każdej chwili z pomocą tego <link> formularza.

 

Grafika 1: Polecenie zapłaty – wygoda, terminowość i bezpieczeństwo